VISMA ADDO er en cloud-baseret løsning til sikker udveksling af digitale dokumenter, der kan underskrives med Europas førende digitale borger ID’er. Min rolle var at arbejde tæt sammen med kundeservice og Product Manager og lede vore 10+ udviklere i Visma Litauen. Når nye funktioner i Addo skulle realiseres, var det mit ansvar at udarbejde brugerfladen og UX, for derefter at sikre det blev implementeret i vores planlagte udgivelser.
STIBO ZONE købte DATAGRAF og min ansættelse blev overført til nyt selskab. Jeg lavede digitale tillægsprodukter i form af hjemmesider, apps og videomateriale for print- og magasinkunder. ALLER købte senere Datagraf og igen blev min ansættelse overført. Opgaver bestod af udarbejdelse af salgspitches, kortlægning af kunders behov, wireframes, mockups, endeligt design, samarbejde med frontend-udviklere, kvalitetssikring, UX. Der var desuden sidespring i form af fotoopgaver, videoopgaver, digital illustration, undervisningsvideoer og foredrag.
STIBO ZONE var en del af Stibo Printing Solutions og fungerede som mediebureau for de tryksagskunder, der ikke havde eget bureau. Her tog jeg mig af diverse web- og grafiske opgaver for de kunder, der fik produceret annoncer og magasiner hos Stibo.
SITEWORKS APS var et fleksibelt closed-source CMS-system oprindeligt udviklet af Telia. I Siteworks tog jeg de indledende kundemøder sammen med en sælger, udarbejdede designet, og førte opgaven helt til døren ved selv at implementere designet i CMS-systemet med HTML, CSS og Javascript. Som projektleder for hver løsning indhentede jeg designmaterialer, stod for kundekommunikation, aftaler og godkendelser, og udarbejdede kravspecifikation sammen med udviklerene.
Efter .com-boblen sprang var der ikke mange web designer jobs tilbage, men jeg fyldte tiden ud som selvstændig erhvervsdrivende og arbejdede som kundekonsulent for SEAS-NVE/DANSK BREDBÅND. Det er her jeg blev stærk til at være i dialog med kunder.
ICON MEDIALAB var en global spiller, der producerede multimedie og webløsninger for nogen af verdens førende brands i dot-com tidernes morgen. Jeg gennemførte min praktikplads her i forbindelse med min multimediedesigner uddannelse, og blev kort efter ansat som web designer.
VISMA ADDO er en cloud-baseret løsning til sikker udveksling af digitale dokumenter, der kan underskrives med Europas førende digitale borger ID’er. Min rolle var at arbejde tæt sammen med kundeservice og Product Manager og lede vore 10+ udviklere i Visma Litauen. Når nye funktioner i Addo skulle realiseres, var det mit ansvar at udarbejde brugerfladen og UX, for derefter at sikre det blev implementeret i vores planlagte udgivelser.
STIBO ZONE købte DATAGRAF og min ansættelse blev overført til nyt selskab. Jeg lavede digitale tillægsprodukter i form af hjemmesider, apps og videomateriale for print- og magasinkunder. ALLER købte senere Datagraf og igen blev min ansættelse overført. Opgaver bestod af udarbejdelse af salgspitches, kortlægning af kunders behov, wireframes, mockups, endeligt design, samarbejde med frontend-udviklere, kvalitetssikring, UX. Der var desuden sidespring i form af fotoopgaver, videoopgaver, digital illustration, undervisningsvideoer og foredrag.
STIBO ZONE var en del af Stibo Printing Solutions og fungerede som mediebureau for de tryksagskunder, der ikke havde eget bureau. Her tog jeg mig af diverse web- og grafiske opgaver for de kunder, der fik produceret annoncer og magasiner hos Stibo.
SITEWORKS APS var et fleksibelt closed-source CMS-system oprindeligt udviklet af Telia. I Siteworks tog jeg de indledende kundemøder sammen med en sælger, udarbejdede designet, og førte opgaven helt til døren ved selv at implementere designet i CMS-systemet med HTML, CSS og Javascript. Som projektleder for hver løsning indhentede jeg designmaterialer, stod for kundekommunikation, aftaler og godkendelser, og udarbejdede kravspecifikation sammen med udviklerene.
Efter .com-boblen sprang var der ikke mange web designer jobs tilbage, men jeg fyldte tiden ud som selvstændig erhvervsdrivende og arbejdede som kundekonsulent for SEAS-NVE/DANSK BREDBÅND. Det er her jeg blev stærk til at være i dialog med kunder.
ICON MEDIALAB var en global spiller, der producerede multimedie og webløsninger for nogen af verdens førende brands i dot-com tidernes morgen. Jeg gennemførte min praktikplads her i forbindelse med min multimediedesigner uddannelse, og blev kort efter ansat som web designer.
Jeg har designkompetencer på mange medier, og i vores verden kommunikerer man oftest på tværs af flere kanaler og platforme. En af mine styrker at jeg forstår hvordan man arbejder med print, magasinopsætning, web, video mm. så der er en rød tråd der binder brand og kommunikation sammen.
“Brugeroplevelsen betyder meget i Martins løsninger, og han går meget op i at kende de nyeste tendenser inden for UX (…) Martin har deltaget på informationsarkitekturworkshops og giver altid god sparring og rådgivning (…) Martin har lavet design til 20+ websites i hans periode i Datagraf for en bred gruppe af organisationer og virksomheder (…) Martin er god til at tage udgangspunkt i kunden og skabe et nyt digitalt udseende.”
“Jeg har arbejdet sammen med Martin fra 2011. Sammen har vi gennemført et utal af større eller mindre digitale projekter/opgaver. Martin er indfødt digital og har erfaring med alle aspekter og processer i det digitale univers. Martins spidskompetence er digitalt design og usability på alle platforme. Samarbejdet med Martin er berigende, kreativ og effektivt. Jeg kan varmt anbefale det gode menneske.”
“Martin is a broad-minded co-worker. Hard working, honest and an insightful team player always ready with a good ideas, and great designs.”
Space Invaders blev grundlagt af folkene bag Kaos Piloterne og Mouse House. Det var op til år 2000 den eneste statsanerkendte multimediedesignuddannelse. Skolen tog kun imod 30 elever hvert 2. år, og lærerstaben bestod af professionelle på tværs af designindustien. Jeg bestod med speciale i 3D og web design.
Imens jeg ventede på at starte en uddannelse som multimediedesigner, besluttede jeg mig for at lære så meget som muligt om grunlæggende grafiske principper og metoder. Jeg tog derfor Tek 1 på både Roskilde og Københavns Tekniske skole, da hver afdeling fokuserede på forskellige dele af faget. Den ene var mere kreativ, den anden mere faglig.
Jeg flyttede til Danmark i 1992 efter 11 år i London. Jeg blev anbefalet at tage studentereksamen, men det viste sig at være den forkerte retning for mig så jeg gik ud i 2.g for at blive grafiker på Teknisk Skole. Det var til gengæld godt for mig at komme omkring det danske skolesystem igen og få indhentet lidt manglende danskundervisning.
International General Certificate of Secondary Education er en international standard for folkeskolens afgangseksamen. For at opnå accept i alle lande der anerkender IGCSE er niveauet ret højt og man skal aflevere speciale i 3 fag. Jeg valgte historie, engelsk og kunst.