Digital Illustration & visualisering

I midt-til-slut 80’erne var jeg dybt fascineret af de illustrationer jeg så i bøger, på pladecovers, computerspil og tegneserier.

Digital Illustration & visualisering

I midt-til-slut 80’erne var jeg dybt fascineret af de illustrationer jeg så i bøger, på pladecovers, computerspil og tegneserier.

I midt-til-slut 80’erne var jeg dybt fascineret af de illustrationer jeg så i bøger, på pladecovers, computerspil og tegneserier.

Jeg sad ofte foran min Commodore Amiga 1200 i flere dage sammenlagt og arbejde på detaljerede illustrationer. Denalve opløsning, den begrænset palette på 256 farver, og de primitive software gjorde at jeg skulle tænke meget kreativt og forstå hvordan øjet opfattede pixels.

I 90’erne da jeg forsøgte at lede efter arbejde som grafiker, gik jeg fra sted til sted men en floppy disk og en mappe fuld af udprint. De fleste vidste ikke hvad de skulle gøre med en illustrator/designer, der lavede det hele på computeren. Det var det kun det banebrydende computerspilfirma ITE, der satsede på mig med et månedlangt praktikantforløb .

Siden da er hele branchen flyttet over på computeren, og jeg hat været så heldig at lave pladecovers, plakater, magasinforsider og arbejde for navne som DSB, Clipper Group Shipping og ISS.

Valby Langgade 99, 2. 214 | 2500 Valby | Danmark

Tlf. +45 2557 1288 | digitaldesigner@martinsundstrom.dk